مدیر عامل بایننس استعفا داد

مدیر عامل بایننس استعفا داد

چانگ پنگ ژائو ملقب به سی زد مدیر عامل باینسس با جریمه ای 4.3 میلیارد دلاری روبه رو شده است و به زودی از سمت خود کناره گیری میکند.

به نقل از منابع آگاه سی زد به اتهام نقض قوانین ضدپول‌شویی ایالات متحده متهم شده است و به زودی محاکمه خواهد شد.کناره گیری احتمالی مدیر عامل بایننس هنوز به طور کامل تایید نشده است اما حاکی از نتیجه پرونده  ای است که وزارت دادگستری ایالات متحده امریکا علیه این اکسچنج راه انداخته است.

به احتمال زیاد امروزبعدازظهر به وقت امریکا سی زد در دادگاه فدرال سیاتل برای توضیحات و دفاع از خود حضور یابد.

بر اساس اخبار غیر رسمی

 سی زد سه سال از کلیه امور مدیریتی و غیره در بایننس محروم خواهد بود. 

بایننس میتواند به کارش ادامه دهد

بایننس مجبور به بکارگیری یک نهاد ثالث نظارتی در جهت نظارت بر حسن عمل این مجموعه برای مدتی مشخص میباشد . این نهاد گزارشهای دوره ای در مورد تلاش بایننس در جهت نزدیک شدن به قوانین مالی امریکا را به نهادهای مربوطه ارسال خواهد کرد. 

سی زد مبلغ پنجاه میلیون دلار جریمه پرداخت خواهد کرد. موسسه بایننس حدود 4 میلیارد دلار جریمه خواهد شد که به صورت اقساط دریافت میشود. 

در این اتهامها بایننس و سی زی متهم به کلاهبرداری و دزدی مال مشتریان نشده اند و هیچ گونه اتهامی در جهت عدم بلنس مالی بایننس موجود نیست. اتهام اصلی بایننس همان اتهام ارتور مدیر عامل بیتمکس میباشد که عدم نظارت کافی در جهت جلوگیری از دسترسی افراد تحت تحریم به انتقالات مالی میباشد و همچنین عدم احترام به قوانین مالی و ضد پولشویی امریکا .

 ریچارد تنگ از مدیران پیشین بایننس دقایقی پیش مدیر عاملی خود در بایننس را در تویتر اعلام نمود. ریچارد هدفهای اصلی خود را همکاری بیشتر با نهادهای قانونگذاری ، تلاش برای پیشبرد web3  ، و ایجاد اعتماد عمومی بیشتر به موسسه بایننس اعلام کرد.

منابع آگاه اظهار کرده اند بایننس با جریمه 4.3 میلیارد دلاری موافقت کرده است. بعد از صرافی بیترکس که دارایی های ایرانیان را در سال 2017 بلاک کرد این صرافی با هجوم عظیمی از ایرانیان روبه رو شد و توانست رتبه یک را بین صرافی ها بدست آورد.


(5 امتیازها)

today 02/08/30

comment_bank
علی صفری
2023-11-21

format_quote تاسف format_quote

در حال ارسال، لطفا صبر کنید...