‍ تمرکززدایی از استخراج بیت‌کوین

‍ تمرکززدایی از استخراج بیت‌کوین

شکل‌گیری استخرهای استخراج غیرمتمرکز به سال 2011 و پروژه Eligius برمی‌گردد. پروژه‌ای که ایده آن توسط لوک‌دشجر، توسعه‌دهنده Bitcoin Core، داده شده است. با این حال صنعت استخراج در سال‌های بعد گرایش به تمرکز پیدا کرد و در نهایت چند استخر بزرگ توانستند حجم قابل توجهی از پردازش شبکه را در اختیار بگیرند. موضوعی که به تهدید ویژگی‌های بالقوه بیت‌کوین مانند امنیت و مقاومت در برابر سانسور منجر شد. با این حال این پروژه با سرمایه‌گذاری جک درسی، مدیرعامل Block و با نام Ocean Pool دوباره بازگشته است. گفتنی است که جک درسی حتی در زمانی که مدیرعاملی توییتر را برعهده داشت، انتقاداتی که وضعیت متمرکز ماینینگ مطرح کرده و به دنبال بهبود این فضا در جهت عدم تمرکز بود.

پلتفرم‌های غیرمتمرکز دیگری هم در این بین وجود دارد که سعی دارند به صورت ناشناس و بدون نیاز به احراز هویت یا ثبت‌نام به کاربران خدمت بدهند. اما پروتکل‌هایی مانند Stratum V2 داریم که برخی از مشکلات را برطرف و به بهبود وضعیت شبکه کمک می‌کند. در این پروتکل انتخاب سلیقه‌ای تراکنش‌ها وجود ندارد و با استفاده از این پروتکل ماینرها از طریق یک سرور پروکسی به استخر متصل می‌شوند و بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

باید در نظر داشت ماینرهای ایرانی قدرت بسیار زیادی از پردازش شبکه بیت‌کوین را در اختیار دارند. به همین دلیل فعالان این حوزه نباید کمک کنند به متمرکز شدن این قدرت در برخی استخرهای خاص که در نهایت این استخرها برای ما تصمیم‌گیری کنند. استخرهای غیرمتمرکز در این راه می‌توانند کمک قابل توجهی بکنند و ما هم از این موضوع حمایت می‌کنیم.

واقعیت این است که کاربران داخلی اگر خدمت مناسبی را دریافت کنند، نیازی به استفاده از پلتفرم‌های خارجی نخواهند داشت. برای مثال اگر امکان فعالیت در بایننس برای کاربران فراهم شود، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند به جای صرافی‌های داخلی از بایننس استفاده کنند و دلیل این موضوع هم خدمات مناسب است که البته ماینینگ هم از این قائده مجزا نیست.


(0 امتیازها)

today 02/09/15

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...