تمرکز قدرت و عدم شفافیت/ استخر ماینینگ ویابی تی‌سی (ViaBTC)

تمرکز قدرت و عدم شفافیت/ استخر ماینینگ ویابی تی‌سی (ViaBTC)

دسترسی بعضی کاربران ایرانی خود را در تلگرام رسمی (فارسی) را محدود کرد!

موضوع فیلترینگ تراکنش‌ها در استخرهای ماینینگ بیت‌کوین همواره مورد بحث و جدل بوده است. اما اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر فیلترینگ گسترده تراکنش‌ها توسط استخرهای بزرگی همچون آنت‌پول، ویابی‌تی‌سی و اف2پول منتشر شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، این استخرها به بهانه‌هایی همچون جلوگیری از پول‌شویی و تراکنش‌های مشکوک، دست به فیلترینگ گسترده‌ای زده‌اند. درحالی‌که برخی صاحب‌نظران معتقدند این کار خلاف فلسفه بیت‌کوین و آزادی تراکنش‌هاست.

این موضوع باعث برانگیخته شدن حساسیت‌هایی شده است. زیرا برخی معتقدند استخرهای ماینینگ نباید خود تصمیم‌گیرنده در مورد مجاز یا غیرمجاز بودن تراکنش‌ها باشند. در مقابل، طرفداران فیلترینگ می‌گویند استخرها به دلایل قانونی و امنیتی مجبور به انجام این کار هستند.

در همین راستا، گزارش شده پس از مطرح شدن این موضوع در گروه‌های تلگرامی رسمی ویابی‌تی‌سی، مدیران این استخر به جای پاسخگویی، دسترسی برخی کاربران را محدود کرده‌اند. این امر نشان می‌دهد ویابی‌تی‌سی علاقه‌ای به پاسخ شفاف به نگرانی‌های مطرح‌شده ندارد.

در مجموع، بحث فیلترینگ تراکنش‌ها در استخرهای ماینینگ همچنان یکی از موضوعات بحث‌برانگیز جامعه بیت‌کوین به شمار می‌رود و نیاز است طرفین دیدگاه‌های متفاوت خود را با یکدیگر در میان بگذارند.


(0 امتیازها)

today 02/09/15

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...