68 روز تا هوینگ بیتکوین و تاثیرات آن بر ماینر

68 روز تا هوینگ بیتکوین و تاثیرات آن بر ماینر

هنگامی که بیت کوین برای اولین بار شروع به کار کرد، 50 بیت کوین در هر بلوک به عنوان پاداش به ماینرها داده شد. پس از استخراج هر 210000 بلاک (تقریباً هر 4 سال)، پاداش بلاک نصف می شود و تا زمانی که پاداش بلاک به 0 (تقریبا تا سال 2140)  شود، به نصف شدن ادامه خواهد داد. در حال حاضر، پاداش بلاک 6.25 سکه در هر بلوک است و به 3.125 سکه در هر بلوک پس از نصف شدن کاهش می یابد.

در هوینگ های گذشته با نصف شدن درامد ماینرها قیمت دستگاههای ماینر هم نصف شد و نیمی ار ارزش خود را از دست دادند.بعد از هوینگ دستگاههای زیر 50 تراهش تقریبا از رده خارج میشوند و 50 تا 100 تراهش دستگاه نرمال و بالای 100 تراهش دستگاههای افیشنس نامیده میشوند. 

بیت کوین به عنوان یک ارز ضد تورم طراحی شد. مانند طلا، فرض بر این است که با گذشت زمان، انتشار بیت کوین کاهش می یابد و در نتیجه با گذشت زمان کمیاب می شود. با کمیاب شدن بیت کوین ها و اگر تقاضا برای آنها در طول زمان افزایش یابد، بیت کوین می تواند به عنوان پوششی در برابر تورم استفاده شود، زیرا قیمت با هدایت تعادل قیمت افزایش می یابد. از طرف دیگر، ارزهای فیات (مانند دلار آمریکا) در طول زمان با افزایش عرضه پولی آن باعث کاهش قدرت خرید می‌شود. یک مثال ساده می تواند مقایسه قیمت مسکن در دهه های قبل با اکنون باشد و متوجه خواهید شد که در طول زمان افزایش یافته است!


(0 امتیازها)

today 02/11/23

فعلا نظری وجود ندارد
در حال ارسال، لطفا صبر کنید...